fredag 25 februari 2011

Fredagsmys

Idag är det fredag och då måste man ha fredagsmys! För mig blev det popcorn, chokladtryffel och en bra film. Givetvis stickade jag några varv på Byggare Bob-halsduken. Har nu stickat 116 varv av 353. Skulle gärna vara färdig nu så jag fick göra något annat. Men jag har bestämt mig för att detta projekt ska prioriteras, annars kommer jag nog av mig. Än så länge är jag nöjd med hur halsduken utvecklas. Den kommer att bli mjuk och mycket varm. Återstår att se om den blir FÖR varm för lillgubben!

Igår beställde jag ett fantastiskt garn från Limmo-design. Min tanke är att sticka dessa sockar av detta garn. De ska bli mina mågott-sockar som ska värma mina fötter här hemma. De kommer att bli som karameller!

När jag kom hem idag hade ett paket landat i min brevlåda. Och vad fanns i det? Jo, mera garn! Vilken överraskning. Järbo Stella som jag har planer på att sticka en sjal av, någon som har ett bra förslag?  Dessutom beställde jag två garner till som jag har tänkt använda till en dubbelstickad mössa åt mig själv. När ska jag hinna förverkliga alla mina projekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar