onsdag 9 mars 2011

Så började det...

I höstas surfade jag runt på en massa stick- och pysselbloggar. På en av dessa bloggar fanns det en tjej som hade stickat en helt underbar sjal, en Shetland Triangle. Jag letade efter mönstret och det var så jag blev medlem på Ravelry.

Sedan dess har jag tittat på detta mönster ett flertal gånger och velat sticka en men varit lite tveksam då mönstret var på engelska. I alla fall så bestämde jag mig för att köpa mönstret idag och har redan satt igång med sjalen fastän jag lovat mig själv att inte börja något mer förrän Leos halsduk blivit färdig. Min Shetland Triangle stickas i Järbo Stella som skiftar i bruna, gröna, beiga och vita nyanster. Ett roligt mönster som inte alls är svårt att följa.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska fler saker på gång. Det ska bli spännande att höra vad du tycker om stickningen. Jag har stickat den, men är inte 100% förtjust i den, men det är ett bra mönster.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar mönstret, det är lättstickat, men vad är det du inte gillar?

    SvaraRadera